Strategie & Concept
jouw visie, jouw missie
maak gebruik van die kwaliteiten
positioneer jouw persoonlijkheid
het is jouw ‘handelsmerk’!
Strategie & Concept
Positioneren in de markt; geef jouw ‘handelsmerk’ vorm!
Zeker in een markt met veel gelijksoortige aanbieders, kiest een klant op basis van de kenmerken van een organisatie. Het is dus belangrijk om met kwaliteit, diversiteit en prijs positie te kiezen op de markt en daarmee onderscheidend te zijn ten opzichte van de concurrent.
Als uitgangspunt neemt Watch-it de kwaliteiten en de identiteit van de ondernemer (opnieuw) onder de loep en kijkt hoe daar het ‘handelsmerk’ van de onderneming van kunnen maken. Met deze ‘corporate identity’ onderscheid je je. Die is immers authentiek, komt voort uit de ondernemer zelf en kan daarom per definitie niet worden geïmiteerd of gekopieerd. Zo symboliseert het ‘handelsmerk’ waar de onderneming voor staat en waarmee de organisatie zich positioneert op de markt.
Strategie moet flexibel zijn
Het digitale tijdperk vervaagt het onderscheid tussen privé en zakelijk. De wereld draait constant op volle toeren. Ook als wij liggen te slapen; we leven en werken intussen 24/7!
In deze snelle, nieuwe economie moeten we continue en kritisch naar onze bedrijfsformule, doelstellingen en middelen blijven kijken. Dat is lastig, want oude waarden en normen zijn achterhaald en wat zijn de nieuwe criteria waaraan moet worden voldaan? Er zijn volop kansen en mogelijkheden, maar hoe passen de bouwstenen in elkaar?
Concepten; iedere doelgroep heeft een eigen cultuur
Over jouw product of dienst kun je waarschijnlijk een boek schrijven, maar met welke argumenten bereik je de doelgroep? Spreek je de juiste taal? Waaraan hecht de klant waarde?
Met veel gelijksoortige producten zijn het emotionele argumenten die de keuze van de klant bepalen. Het feit dat het product ‘technisch’ perfect is, blijkt niet meer dan een vanzelfsprekende basisvoorwaarde te zijn.
Daarom per deelmarkt en per doelgroep een apart concept, afgestemd op de specifieke wensen en eisen van die doelgroep!